W Internecie tworzonych jest dużo stron traktujących o szeroko pojmowanej medycynie. Korzystając z tego kanału, promują się prywatne kliniki a także gabinety lekarskie. Pośród takich stron, znajdziemy także wiele blogów i serwisów informacyjnych, publikujące nowości ze świata medycyny i ciekawe porady. Nie można się więc dziwić, że temat ma wzięcie. Jednak samo stworzenie portalu na temat medycyny nie zapewni nam rozgłosu. Należy bowiem dotrzeć do czytelników. Aby tego dokonać, niezbędne są pewne działania promocyjne.

Od razu nasuwa się kluczowe pytanie. Jak promować strony medyczne? Możemy to zrobić na wiele sposobów. Dobrym sposobem są tematyczne katalogi stron. Umieszcza się tam linki do stron internetowych oraz opisy tego, co znajduje się na wskazanej witrynie www. Działają one jak swego rodzaju informator medyczny, który oferuje mnóstwo potrzebnych źródeł w jednym miejscu. W katalogach medycznych znajdziemy nie tylko prywatne kliniki czy lekarze prowadzący indywidualną praktykę. Znajdziemy tam także reklamy aptek oraz sklepów ze sprzętem rehabilitacyjnym.

Świetną formą promowania strony, mogą być artykuły do przedruku. Powinno się je publikować na branżowych blogach lub w serwisach dziennikarstwa obywatelskiego. Artykuły o medycynie muszą spełnić wiele warunków. Po pierwsze, treść zawarta w artykule musi być unikalna i ciekawa. Podstawą jest także użyteczność zawartych w nim porad. Większość internautów to laicy, nie warto więc używać zbyt specjalistycznego słownictwa, gdyż może to zniechęcić do czytania.

Artykuły tego rodzaju, muszą być popierane sensownymi źródłami. Informacje wątpliwej natury zostaną szybko zweryfikowane, a my narazimy się na utratę wiarygodności. Ponadto, jeśli nasze artykuły będą wiarygodne, to zyskamy renomę w sieci a użytkownicy sami będą umieszczać odnośniki do naszych stron, przez co znacznie podniesie się liczba odwiedzających naszą stronę internetową.