Trzeba przyznać, że liczność witryn katalogowych w naszym kraju, wzrasta w naprawdę dynamiczny sposób. Jest to związane chociażby z tym, że są wdrażane zupełnie nowe patenty w marketingu oraz kreowaniu pozycji firm w przestrzeni internetowej.

W kontekście całego procesu zbierania zupełnie nowych klientów, firma X, dołączając stronę internetową do zbioru katalogowego w sieci Web, realizuje niezwykle korzystny dla swojego funkcjonowania na rynku ruch. Mogłoby wydawać się, iż żeby móc w sposób biegły opanować promocyjny kanał, którym są katalogi stron, wydałoby poświęcić na to sporo czasu oraz swych zasobów uwagowych. Absolutnie nic bardziej mylnego, ponieważ jest to wręcz banalny w swym przebiegu proces. Poza tym, każdy bez wyjątku profesjonalny zbiór katalogowy jest skonstruowany tak, że nawigacja w jego przestrzeni jest intuicyjna. Korzystanie z takich zbiorów katalogowych to obustronna nić korzyści, nie tylko dla właścicieli firm, lecz przede wszystkim dla ich odbiorców. W sytuacji, jeśli jakaś osoba chce namierzyć profesjonalnego fachowca z jakiejś usługowej kategorii czy, powiedzmy – odszukać najtańszą okoliczną hurtownię z materiałami budowlanymi, również wtedy sięga do katalogu. Plusem takiego rozwiązania jest to, że mamy dosyć mocno rozbudowany wachlarz tematycznych kategorii, z których pomocą uprościmy swoje poszukiwania. W ramach podsumowania, katalogowanie to niezwykle bardzo skuteczne wspierające narzędzie dla metod z zakresu tradycyjnego promowania firm i budowania sieci odbiorców dla firm z różnych branż i segmentów rynku. To przykład prostego działania, które może bardzo szybko procentować.